Nettbutikk

Kjøpsbetingelser
 
Betaling og frakt .
Fraktprisen er Postens priser.  Den kommer i tillegg til vareprisen. 

Registrert pakke med sporing fra   160,-
Pakke i postoppkrav                fra   210,- 
Brevsendinger pris etter vekt og størrelse.

Når du har gjort din bestilling, vil denne siden med betingelser vises. 
Når Trønderfrim har mottatt bestillingen, vil du snarest / første virkedag    få en tilbakemelding med totalt beløp inkludert frakt, samt  konto som skal benyttes for innbetaling.
Varene blir deg tilsendt så snart innbetalingen er registrert på vår bank-konto.

Salgsbetingelser


1. Generelt

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra Trønderfrim Frimerker og Hobby til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder ved salg til Norge. Leveranser til Svalbard, norsk kontinentalsokkel og andre fjerntliggende norske områder, samt land utenfor Norge, avtales separat. Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Det vises til ovennevnte lover for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, tekstmelding til mobiltelefon (SMS), brev, telefaks e.l.

2. Parter

Selger er: Trønderfrim Frimerker og Hobby, Trondheim (registrert i Brønnøysund-registeret med mva.nr.: (970 372 970), telefon: 73520840,
e-post: post@tronderfrim.no <, og blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

3. Bestillings- og avtaleprosess
Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på vår server (datamaskin). Vi er samtidig bundet av din bestilling hvis denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 11. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, se pkt. 4.

4. Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt.

5. Priser

Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt miljøgebyr. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling.
Porto blir tillagt hver bestilling, og blir opplyst i tilbakemelding etter at bestilling er mottatt.

6. Betaling

Kjøpesummen betales :
-Forhåndsbetaling  til oppgitt bankkonto    0530 1075563
-Oppkrav.                             Oppkravsgebyr er nå 210,-
-Ved belasting av Mastercard.  Kortopplysninger må oppgis.
-Ved belasting av VISA.          Kortopplysninger må oppgis.

7. Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, kan du, avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.
Dersom varer som sendes i postoppkrav ikke blir hentet ut, vil du få tilsendt en faktura på fraktbeløpet.

8. Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, skal du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

9. Dine rettigheter ved feil og mangler (reklamasjon)

Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Feilen må foreligge når du får produktene i din besittelse. Feil du oppdager innen seks måneder etter at du fikk produktene, skal imidlertid normalt regnes som feil som har oppstått før du fikk produktene. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.

10. Garanti

Eventuelle garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år. Se for øvrig pkt. 9.

11. Angrerett

Lenke til angrerettsloven
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).
Du skal ikke sende varer i retur uten å ha kontaktet Trønderfrim Frimerker og Hobby på forhånd. 
Send ikke returvarer i postoppkrav.

12. Personopplysninger
Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

  • du har samtykket i utleveringen, eller
  • når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
  • i lovbestemte tilfelle.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss (se pkt. 2 for kontaktinformasjon).

13. Tvister

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

 
Trønderfrim Frimerker og Hobby

Adresse: St. Olavs gt 11     Tlf: 73520840 Fax: 73520740    E-post: post@tronderfrim.no
Org.nr:  970 372 970  MVA     Bank: Postbanken  Girokonto: 0533 0639670
Internett: www.tronderfrim.no

Copyright © Trønderfrim Frimerker og Hobby